Spoedtraining Arbeidsomstandigheden voor OR-leden

Spoedcursus Arbeidsomstandigheden voor OR-leden

U hebt als OR advies- & instemmingsrecht op Arbo-thema’s. Van arbobeleid, PAGO, de uitvoering van een RI&E tot aan verzuimbeleid; het zijn allemaal complexe onderwerpen, die lang niet voor iedereen gesneden koek zijn.

Daarom organiseert BMD Advies Zuid-Nederland een online spoedtraining Arbeidsomstandigheden voor OR-leden. In het korte tijdsbestek van twee en een half uur behandelen we de Arbo-onderwerpen waar de OR advies- of instemmingsrecht heeft. Waar moet u op letten voordat u advies geeft, wat moet u specifiek beoordelen en wat zijn uw rechten als het gaat om de Inspectie SZW?

Programmaonderdelen

  • Arbeidsomstandighedenwetgeving voor de OR
  • Wat is een goede RI&E en plan van aanpak?
  • Hoe kiest u een nieuwe Arbodienst?
  • Wanneer is een PAGO goed uitgevoerd?
  • Het kiezen van een preventiemedewerker
  • Corona en OR
  • Beleid en procedures persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM)
  • Ongevallenonderzoek
  • Inspectie SZW en de rechten van de OR

Aan de training is geen examen verbonden, u ontvangt wel een certificaat van deelname.
Voor nadere informatie over de online spoedtraining  Arbeidsomstandigheden voor OR-leden kunt u contact opnemen met de heer Pieter Diehl 06 47995226.

Doelgroep

Hoewel deze spoedtraining bij uitstek geschikt is voor OR-leden, nodigen wij ook de preventiemedewerker van harte uit aan te schuiven bij deze training. Door kennis en informatie op dit vlak te delen, zorgt u ervoor dat de neuzen binnen uw organisatie dezelfde kant op staan en bent u op de hoogte van elkaars taken, rechten en plichten.

Groepsgrootte
Maximale groepsgrootte: 15 personen

Data

2 februari 2021 09:00-11:30 uur

Prijs Online training

1 sessie van 2,5 uur is € 200,- excl. BTW voor deelnemers van BMD Advies Zuid-Nederland* of € 220, excl.  BTW voor niet deelnemers.

*op basis van een overeenkomst structurele dienstverlening

Incompany

BMD Advies kan deze training ook incompany plaatsvinden. De training wordt dan aangepast aan uw specifieke bedrijfssituatie. Voor meer informatie en om doelen en verwachtingen af te stemmen kunt u contact opnemen met Pieter Diehl 06 47995226.