‘Open up’ geldt niet alleen voor het songfestival!

Blog door: Diane Dijkstra

‘Open up’

Zaterdagavond 22 mei 2021 iets voor 21:00 uur. Ik zit voor de televisie. Een glas witte wijn en wat hapjes in de aanslag. Voor de aller, aller, aller eerste keer in ons toch al meer dan 25 jaar durend huwelijk zit ik samen met mijn man klaar om te kijken naar het songfestival ‘Open up’. We kijken elkaar aan en moeten vreselijk lachen. Kijk ons hier nu zitten. Hoe zijn wij in deze situatie beland?

'Open up' BMD AdviesMei 2019 Weekendje weg met collega’s

Met een aantal collega’s ben ik een weekendje weg naar Münster. Een leuke traditie die we 1x in de 2 jaar organiseren. In 2019 reizen we naar Munster Duitsland. Precies in het finale weekend  van het songfestival. Ik zie op de telefoon van een van mijn collega’s dat Duncan Lawrence wint. Leuk, en weer door. De gezelligheid opzoeken.

Mei 2020 Lock down 

De eerste corona golf dendert over Nederland en de wereld heen. Alles wordt een stuk minder vanzelfsprekend en iedereen probeert zich zo goed als het kan aan te passen aan de nieuwe situatie. Lock down. Geen songfestival. Geen contact en zeker geen ‘Open up’. Of toch wel? Ik ben trots op de manier waarop mijn collega’s, ieder op zijn of haar manier, via blogs toch de kans hebben gezien om de weg te openen.

‘Open up’ blogs/columns 2020-2021

Anne Ter Beek: AERIUS-berekening in een slaapkamer

Cathy Tesselaar: Goed, Beter, Best? Managementsystemen tijdens de Lock down

Ingrid Ort: 180 graden draaien naar het smart-board; rondjes, letters en +44

Marlouk Ort: In een wervelwind thuis werken

Diane Dijkstra: Communicatie komt in een ander vaarwater

Bas Schevelier: Corona proof training geven met respect voor de regels

Diane Dijkstra: Van offline via online naar hybride?

Henk Krols: Brede inzetbaarheid tijdens de Lock down

Henk Krols: Auditen op afstand; het gaat eigenlijk prima

Mei 2021 ‘Open up’ biedt kansen

En nu? ‘Open up’ in de dagelijkse praktijk. Stap voor stap mogen we weer meer met elkaar in contact treden. Er openen zich letterlijk weer deuren. Ook binnen de zakelijke samenwerking. Dat biedt kansen. Wat hebben we geleerd en welke positieve ervaringen implementeren we de komende maanden? Ik zie aan alle kanten om mij heen, thuis en op kantoor, dat er weer beweging komt in elkaar ontmoeten en weer samenwerken. We komen in de ‘Open up’ stand.

Mei 2022 Gewoon omdat het loont!

Italië heeft dit jaar gewonnen en organiseert in 2022 het Songfestival. Voor de eerste keer heb ik het Songfestival zo bewust gevolgd. Ik had nooit kunnen vermoeden dat ik de keuze zou maken om voor het songfestival de televisie aan te zetten. En het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik volgend jaar in mei 2022 er weer voor kies om met een wijntje en een hapje om 21:00 uur klaar te zitten voor het songfestival. Gewoon, omdat die mogelijkheid bestaat. Gewoon, omdat ik heb ervaren dat het open stellen voor nieuwe ervaringen zich loont. Privé en zakelijk!

Hoe nu verder?

Hoe nu verder? Dat is een belangrijke vraag. Maar nog belangrijker is het antwoord.
Met vaccineren alleen komen we er niet. Ik denk dat we het antwoord vinden door in alle openheid verder te gaan met wat de ander kan en wil. ‘Open up’, luister naar elkaar en zorg dat 1 + 1 = 3 wordt. Kijk naar elkaar en spreek bewondering uit voor de veerkracht die is getoond en de oplossingen die het afgelopen jaar zijn gerealiseerd. Oplossingen en mogelijkheden die ons in staat stellen om weer verder te gaan. ‘Open up’ zowel privé als zakelijk!

Ik wens iedereen veel plezier, fijne ervaringen en mooie resultaten in de weg naar ‘Open up’.
Wie weet. Vol vertrouwen op weg naar een super lied en een krachtige vertegenwoordiging van Nederland voor het songfestival van 2022. Maar nog belangrijker. Vol vertrouwen kijkt BMD Advies er naar uit om, op een verantwoorde manier, de weg te openen naar fysiek contact met bedrijven.

Groet, Diane Dijkstra