Onze nieuwe office managers en hun eerste ervaringen

De nieuwe office managers; Aniek & TomInvulling van de functie office manager

Begin maart 2020 hebben wij de vacature voor office manager open gezet. De taken van de office manager hadden we duidelijk voor ogen maar we hadden nog een open blik over hoe deze functie ingevuld zou moeten worden. Of dit een of twee personen moesten worden, en voor hoeveel uur in de week. Uiteindelijk hadden we een selectie gemaakt en wilden we de gesprekken gaan inplannen. Maar door het corona virus moesten we de gesprekken ineens online doen, wat voor beide partijen een hele nieuwe, wat onwennige, ervaring was. Het corona virus heeft dit proces uiteindelijk ook een stuk langer laten duren dan we van te voren hadden bedacht. Nu een aantal maanden verder hebben wij twee office managers aangenomen en voelen Aniek en Tom zich allebei al helemaal thuis. Hieronder leest u hun eerste ervaringen.

Aniek

Begin 2020 was daar opeens een vacature. Gezocht werd een ‘spin in het web’ en ‘manusje van alles’. Het sprak me aan en de sollicitatie volgde. Helaas kwam al snel corona om de hoek. Waardoor het een online gesprek werd.

Voor beide kanten een nieuwe ervaring. Een gezellig gesprek rijker. Helaas maar begrijpelijk werd eind maart de vacature on-hold gezet. Wat zou de toekomst brengen?

26 mei was de dag daar dat mijn 2e gesprek plaats vond. Of eigenlijk 1e gesprek een kennismakingsgesprek in levende lijve. Het vernieuwde kantoor werd mij geshowd, je merkte de trots en de warmte meteen wanneer je het pand binnen stapt. Ondanks dat het even duurde van vacature tot aanname hoorde ik op 26 juni dat ik mocht komen werken als office manager bij BMD Advies. Samen met Tom. We waren met zijn tweeën aangenomen. Top ik had er zin in. Telefonisch maakte Tom en ik kennis en spraken we al snel naar elkaar uit dat het een fijn bedrijf zou zijn om voor te werken. Het warme gevoel had hij ook ervaren. Ja die samenwerking zou wel goed komen. Als eerste werd ik ingewerkt vanaf half augustus. En 1 september kwam ook Tom in dienst.

Tom

Na een uitdagende periode bij mijn vorige werkgever was het tijd voor een andere omgeving. Via Marlouk kwam ik in contact met BMD Advies en heb ik gesolliciteerd voor de functie Office manager. Dit sollicitatietraject, zoals Aniek beschrijft, was op zijn minst “bijzonder” te noemen. Eind februari heb ik het eerste contact gehad en 4 maanden later ben ik pas aangenomen. Gedurende deze periode heb ik wel enkele malen contact gehad waarbij mij de gemoedelijkheid altijd opviel. Tijdens de gesprekken en mede door het assessment kwamen we er geleidelijk achter dat mijn achtergrond in Facility management een mooie toegevoegde waarde kon zijn voor BMD Advies. Dit in combinatie met de komst van Aniek kon dit weleens een uitgelezen kans zijn om zowel op het gebied van office management als ook facilitair management mijn bijdrage te leveren. Naarmate de startdatum naderde nam ook de zin om te beginnen toe. Een week voor ik zou starten ben ik alvast kennis gaan maken met Aniek en kreeg ik meer duidelijkheid over wat ik de eerste dag kon verwachten. Dat dit zo’n warm welkom zou worden had ik niet verwacht.

Je eerste week en meteen een personeelsuitje

Momenteel zitten we nog in het inwerktraject. Collega’s ontvangen ons erg welkom. Met vele adviseurs hebben we gesprekjes gehad om iedereen persoonlijk te leren kennen. Ze nemen echt de tijd voor je en iedereen is bereid je wat te leren.

We waren nog maar amper samen een week aan het werk toen er een personeelsfeestje in aantocht was. Ook wij waren uitgenodigd! Voor het hele team was daar de BarBierQue. Een bierproeverij voor de echte bierliefhebbers, een heerlijke barbecue verzorgd met brood, lekkere salades en natuurlijk vlees en vis. Ook werden we rondgeleid door de brouwerij. Het allermooiste vond ik het cadeau wat op ons te wachten stond bij aankomst. Een tasje gevuld met appelschilleer, appeltaartmix en rozijnen. En als toppunt een appelboompje om te planten voor thuis. ‘Een appelboom staat symbool voor vertrouwen en dankbaarheid.’

 

Wat een mazzel dat wij voor dit leuke gezellige bedrijf de spin in het web en het manusjes van alles mogen zijn.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]